In de zomervakantie van 2012 vertrok een grote groep enthousiastelingen van de Petruskerk naar het plaatsje Sighisoara in Roemenië om daar twee weken lang vrijwilligerswerk te doen voor Veritas.

Dat is een christelijke organisatie die zich inzet voor mensen die in armoede leven. Het project is in samenwerking met Stichting Netwerk Roemenië. De eerste paar dagen is er hard gewerkt om het vervallen gebouw van Veritas op te knappen tot een mooie jongerenplek. Na het weekend was er een christelijk zomerkamp georganiseerd waar jongeren die normaal gesproken in armoede leven, eventjes hun zorgen kunnen vergeten. Ook waren er een paar mensen mee die een handicap of functiebeperking hebben. Met onze projectgroep hebben we hen een onvergetelijke tijd bezorgd!