Komende donderdag 12 januari komt het uit Roemenië afkomstige echtpaar Catalin en Magda Palko een presentatie geven over hun werk en hun leven in een arme Roma-gemeenschap in Soard, een dorpje dichtbij Sighisoara. Zij geven de presentatie in de Marske, hoofdkwartier van Stichting Netwerk Roemenië aan de Irisstraat 2 in Hippolytushoef. Aanvang 19.30 uur

Toen Catalin en Magda Palko aangaven om in samenwerking met de Mana- kerk uit Sighisoara opnieuw te willen gaan beginnen met kinderopvang, was de SNR daar heel enthousiast over want het is één van zijn speerpunten om bij te dragen tot ontwikkeling binnen de Roma- gemeenschap.

De SNR heeft gedurende 2016 financiële ondersteuning verleend om een gebouw met groot achterstallig onderhoud geheel te renoveren en te moderniseren en ook de inrichting heeft ze voor haar rekening genomen. Ze kon dit doen dankzij het vrijwilligerswerk van inmiddels 50 vrijwilligers die actief zijn bij de Marske waar naast een kantoor van de SNR ook een kringloopwinkel en een sorteercentrum voor hulpgoederen voor Roemenië is gehuisvest. Van het geld dat wordt verdient wordt o.a. dit project betaald, waarbij de kinderen ook dagelijks op koste van de SNR een lunch krijgen.

Maar nu zijn dus de leiders van deze kinderopvang op uitnodiging van Stichting Netwerk Roemenië in Nederland en geven ze komende donderdagavond (12 januari) een presentatie in de sociale ruimte van de SNR. Iedereen die geïnteresseerd is in wat deze mensen te vertellen hebben in woord en beeld, is welkom vanaf 19.15 uur aan de Irisstraat 2 in Hippolytushoef. Aanvang presentatie 19.30 uur. De toegang is gratis. Voor koffie en thee wordt een kleine vrijwillige bijdrage gevraagd.

Ja, ik kom graag!