Al vele jaren bouwt David Mc.Guire met talloze teams huisjes voor zeer arme, meestal zigeunerfamilies. Hij doet dat o.a. in en rondom Sighişoara.
Met veelal buitenlandse teams bouwt hij deze huisjes. De teams zijn heel divers van samenstelling.

Zo kan er een basketbalteam uit de VS aan het werk zijn of een team van een kerk uit Noord Ierland of, zoals de laatste jaren meerdere malen is gebeurd, van de stichting Netwerk Roemenië. Eén ding hebben al deze teams gemeen: de mensen binnen het team zijn bijna allemaal christenen.

Tijdens het bouwen heerst er voortdurend een sfeer van liefde, wordt er gezongen en ook gesproken over het geloof. Ook het gebed wordt niet geschuwd. Er wordt voornamelijk in het dorp Tigmandru gebouwd. Tigmandru is een zigeunerdorpje waar grote armoede heerst. Inmiddels hebben ook wij een band gekregen met meerdere families die daar wonen. Ook wordt er gebouwd in de diverse zigeunerwijken in Sighişoara, waar dezelfde situatie als in Tigmandru heerst.

We proberen als stichting naast het leveren van bouwteams ook de financiering van huisjes rond te krijgen. Dit doen we d.m.v. lokale acties, maar ook door het krijgen van giften. Een gemiddeld huisje kost rond 2500 euro. Daarnaast sturen we met regelmaat gereedschap en materialen naar Roemenië